Cicle | Històric

Espai 13

Cicle: "Per a tots els públics"

Cicle

Comissariat per: Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornès

05/10/2000 - 29/07/2001

Comisariat per Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornès

El comissariat conjunt d’aquests tres crítics d’art és, en part, el resultat de la pròpia història de l’Espai 13. Els tres, Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornés han configurat, juntament amb d’altres, el que avui entenem per Espai 13. L’Espai 13, nascut com a Espai 10 poc després de la inauguració de la Fundació, s’ha consolidat com una sala que més que un espai físic defineix un concepte: el compromís de programar exposicions d’artistes que proposen nous camins en l’art contemporani.

En aquesta edició commemorativa del 25è aniversari, i amb el comissariat conjunt de tres antics comissaris de l’Espai 13, la Fundació Joan Miró proposa una reflexió sobre el que ha estat l’Espai i sobre les noves vies de cara al futur.

D’entrada, les propostes dels artistes no es veuran restringides a l’espai físic de la sala, sinó que s’estendran per altres punts de l’edifici de la Fundació i per la ciutat. Els artistes seleccionats són: Carles Congost, Nicola Costantino, Santiago Mayo, Erwin Wurm, Joseph Grigely, João Louro, Claude Lévêque i Michel François.

Tots ells són creadors que actualment exposen sovint a centres d’art de tot el món, que es troben en moments interessants de la seva carrera i que presentaran propostes de gran solidesa a l’Espai 13. En alguns casos presenten obra nova, produïda per la Fundació i en altres serà la primera exposició individual a Espanya, amb la qual cosa la Fundació ofereix la possibilitat de posar-los en contacte amb el públic d’aquí. Formalment, les propostes van des de la pintura, la instal·lació, l’escultura o el vídeo, a l’obra més conceptual.

Exposicions del cicle

Psico-jardí

Carles Congost

Country Girls. 05/10 - 26/11/2000

Country Girls és la història fictícia de tres adolescents, explicada i presentada com si fos un conte transportable i adaptable a qualsevol espai. Carles Congost se serveix d’una estètica colorista i d’un registre deliberadament juvenil per presentar amb ironia aquesta narració, que sota una aparent felicitat deixa entreveure la tragèdia.

Nascut a Olot (Garrotxa) el 1970 i llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona l’any 1994, Carles Congost ha fet exposicions individuals i col·lectives a tot Espanya. Des dels seus inicis la seva obra ha anat associada a allò que es coneix per cultura de club: una cultura de consum immediat, de gran intensitat expressiva, que neix a partir de l’aportació de creatius provinents de camps tan diferents com la moda, la música, la publicitat, el vídeo i la fotografia..

És en aquest context que Carles Congost construeix el fil argumental de Country Girls: Theresa, Palmira i Sabina, nascudes en un poble imaginar i sense cap relació entre elles, es troben lligades a un personatge que determinarà les seves vides.

L’exposició està formada per 6 vídeos integrats en 3 escenaris diferents que fan referència a cada una de les protagonistes. La mostra es completa amb el mapa del poble on transcorre tota la història.

L’exposició ha comptat amb la col·laboració creativa de Vasava Artworks (imatge gràfica), Servullo (perruqueria i maquillatge) i Sixis (vídeo) i amb la participació de Jessie Park.