Cicle | Històric

Espai 13

Cicle: "Per a tots els públics"

Cicle

Comissariat per: Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornès

05/10/2000 - 29/07/2001

Comisariat per Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornès

El comissariat conjunt d’aquests tres crítics d’art és, en part, el resultat de la pròpia història de l’Espai 13. Els tres, Mònica Regàs, Ferran Barenblit i Frederic Montornés han configurat, juntament amb d’altres, el que avui entenem per Espai 13. L’Espai 13, nascut com a Espai 10 poc després de la inauguració de la Fundació, s’ha consolidat com una sala que més que un espai físic defineix un concepte: el compromís de programar exposicions d’artistes que proposen nous camins en l’art contemporani.

En aquesta edició commemorativa del 25è aniversari, i amb el comissariat conjunt de tres antics comissaris de l’Espai 13, la Fundació Joan Miró proposa una reflexió sobre el que ha estat l’Espai i sobre les noves vies de cara al futur.

D’entrada, les propostes dels artistes no es veuran restringides a l’espai físic de la sala, sinó que s’estendran per altres punts de l’edifici de la Fundació i per la ciutat. Els artistes seleccionats són: Carles Congost, Nicola Costantino, Santiago Mayo, Erwin Wurm, Joseph Grigely, João Louro, Claude Lévêque i Michel François.

Tots ells són creadors que actualment exposen sovint a centres d’art de tot el món, que es troben en moments interessants de la seva carrera i que presentaran propostes de gran solidesa a l’Espai 13. En alguns casos presenten obra nova, produïda per la Fundació i en altres serà la primera exposició individual a Espanya, amb la qual cosa la Fundació ofereix la possibilitat de posar-los en contacte amb el públic d’aquí. Formalment, les propostes van des de la pintura, la instal·lació, l’escultura o el vídeo, a l’obra més conceptual.

Exposicions del cicle

Psico-jardí

Joseph Grigely

Informació. 26/04 - 10/06/2001

Joseph Grigely, que es va quedar sord de petit a conseqüència d’un accident, utilitza les seves converses i notes escrites en trossos de paper com a matèria primera de les seves obres. Grigely va estudiar literatura a la Universitat d’Oxford. En les seves obres tracta amb gran subtilesa el tema de la comunicació.

En la seva exposició pensada especialment per a l’Espai 13, Grigely parteix de dues premisses: la circulació de la informació i la subtilesa. Per això utilitza una foto en què es veu Miró amb la família, alguns amics i el seu marxant Aimé Maeght, amb la paraula "informació" sobreimpresa molt petita, perquè s’entengui que la informació que es dóna amb aquesta imatge és molt subtil. Aquesta imatge serà distribuïda per tota la ciutat. A més, Grigely farà una intervenció al vestíbul de la Fundació.