Estructura interna | Edifici | Patrocini

la Fundació Joan Miró

La Fundació Joan Miró es va obrir al públic el 10 de juny de 1975. Els seus orígens es vinculen a la primera gran exposició de Joan Miró a Barcelona, l'any 1968, a l'antic Hospital de la Santa Creu. Diverses personalitats del món de l'art i la cultura es van adonar aleshores de l'oportunitat històrica de disposar, a Barcelona, d'un espai de referència de l'obra de Miró. D'acord, però, amb la voluntat de l'artista, la nova institució hauria de possibilitar també el coneixement i la difusió de l'art més actual, en totes les seves vessants. En un moment en què el panorama artístic i cultural era més aviat exigu, la Fundació Joan Miró va aportar vitalitat amb un nou concepte de museu, més dinàmic, en què la creació de Miró convivia amb les manifestacions artístiques més diverses. Aquest fet quedava reflectit en l'epígraf CEAC (Centre d'Estudis d'Art Contemporani).Recentment la Fundació ha estat declarada museu d'interès nacional per la rellevància del seu patrimoni.

Estructura interna

Edifici

Patrocini

La Fundació Joan Miró va ser la primera institució pública creada a la ciutat de Barcelona amb la voluntat de centrar la seva activitat en l'art contemporani.

L'edifici, obra de Josep Lluís Sert, és una estructura oberta que s'inspira en l'arquitectura mediterrània i aconsegueix un perfecte equilibri entre arquitectura i paisatge.

El programa de patrocini i mecenatge de la Fundació proposa establir un vincle entre el món empresarial i projectes culturals de gran projecció internacional.