1893 - 1907
1893
20 d'abril: Joan Miró i Ferrà neix a Barcelona, a les 9 del vespre, al passatge del Crèdit, 4. El pare, Miquel Miró i Adzerias, fill d'un ferrer de Cornudella, és orfebre i rellotger. La mare, Dolors Ferrà i Oromí, és filla d'un ebenista de Palma de Mallorca.

1900
Comença a anar a l'escola del carrer del Regomir, 13. Les classes de dibuix les fa amb un professor anomenat Civil.
1901
Primers dibuixos conservats.

1907
Assisteix a l'Escola de Comerç de Barcelona, i al mateix temps a l'Escuela Superior de Artes Industriales y Bellas Artes (la Llotja), on va fins al 1910. Té de professors Modest Urgell i Josep Pascó.
La família Miró, 1902